Recensie | Woezel & Pip en de Tijdmachine

Ik ben een groot fan van Woezel & Pip. Ons eerste boekje kocht ik toen onze oudste zoon een paar weekjes oud was. Het was het boekje met de liedjescd die nog was ingezongen door Guusje Nederhorst. We hebben de cd veel gedraaid, en nog steeds wel eens. De jongens vonden het toen ze klein waren allemaal leuk. Onze boekjes collectie van deze leuke hondjes is inmiddels ook flink uitgebreid. En nu is er ook pas een nieuw boek uitgebracht; Woezel & Pip en de Tijdmachine.

Woezel & Pip en de Tijdmachine

Boek: Woezel & Pip en de Tijdmachine

In de Tovertuin staat een gekke machine. De machine heeft een heleboel knopjes en lampjes. De Wijze Varen is de machine aan het maken, het is een tijdmachine. Maar De Wijze Varen jaagt de hondjes altijd weg, ze mogen niet binnen kijken in de machine. De Wijze Varen doet de deur altijd goed op slot. Maar vandaag was hij dat vergeten. De hondjes zijn erg nieuwsgierig. Opeens begint de machine te piepen en het kraken. Er komt zwarte rook uit de machine vandaan. Het is een magisch verhaal over ridders, draken en de giechelosaurus. Tijdens de reis naar de toekomst ontdekken ze dat je moet koesteren wat je in het hier en nu hebt.

Woezel & Pip en de Tijdmachine

Recensie: ervaring met Woezel & Pip en de Tijdmachine

Wat een prachtig boek! Het is een spannend en fantasierijk verhaal, maar wel een met een boodschap erin. Namelijk koesteren wat je nu hebt. Ik vind de illustraties van Woezel & Pip altijd erg leuk. Zo ook in dit boek zijn de illustraties weer erg mooi. Ik word ook altijd blij van het kleurgebruik. Mooie kleuren met hier en daar ook wat pastel. Het boek is opgedeeld in meerdere korte verhalen. Ik vind dat zelf altijd erg fijn zodat je een boek niet in één keer hoeft voor te lezen. Wat ik stiekem wel een beetje jammer vind is dat niet alle boekjes hetzelfde formaat hebben. Dit boek is namelijk a4-formaat. De eerste boekjes zijn een stuk kleiner. Maar dat ligt misschien een beetje aan mezelf, ik vind het mooi op boeken van gelijke lengte naast elkaar in de kast te zetten.

Woezel & Pip en de Tijdmachine

Het boek is vorige maand, in september dus, uitgekomen.Je kunt het inmiddels al in de winkel kopen en ook bij  bol.com kun je daarvoor terecht.

Ken jij Woezel & Pip en de Tijdmachine al?