Review Mijn Eerste Atlas

Toen ik een paar weken geleden dit mooie boek in de brievenbus kreeg was ik meteen enthousiast! Wat een gaaf ding! Omdat mijn man bij de marine zit, worden onze kinderen van huis uit al wereldwijs opgevoed. Het is natuurlijk altijd leuk om te weten waar papa zich nu bevindt. Mijn oudste kinderen hebben al een atlas die aansluit bij hun leeftijd. F heeft dat nog niet. Deze atlas doet dat wel en daarom vertel ik er vandaag graag meer over!

foto's 158Het boek

Het boek heet “Mijn eerste atlas” en bevat illustraties van Stephan Barker. Het wordt in Nederland uitgegeven door uitgeverij Van Holkema & Warendorf en kost rond de 8,99. Het boek is best dik. Het heeft een lekker, handzaam formaat. De pagina’s zijn ook vrij dik en van stevig karton. Bovendien heeft het boek afgeronde hoeken, wat ik zelf erg fijn vind voor kleine kinderen. Zo kunnen ze zich niet bezeren aan de punten van het boek.

foto's 159

De atlas zelf is heel kleurrijk. De kleuren die gebruikt worden vind ik zelf ook erg mooi en fris. Het spreekt mij in ieder geval aan. En mijn kinderen ook trouwens. De illustraties geven de continenten heel erg globaal weer. Maar voor kleine kinderen is dat echt wel genoeg. De vormen van de continenten zie je er wel echt in.

foto's 160

Plaatjes kijken

F is echt een boekenwurm. Hij mag graag samen met ons boekjes lezen, maar hij vindt het ook leuk om zelf te bladeren in boeken en plaatjes te kijken. Hij verzint er dan zijn eigen verhaal bij. Daarvoor biedt dit boek wel genoeg de gelegenheid.

foto's 169

Bij alle illustraties zie je het continent, belangrijke bezienswaardigheden zoals bijvoorbeeld de Eiffeltoren en de Tafelberg. Ook staan de dieren erbij die in dat gebied voorkomen. Ook staat de naam van het dier er nog bij, wat ik trouwens zelf wel fijn vind, omdat sommige dieren wel lastig zijn te herkennen, juist omdat het zo simpel getekend is.

foto's 170

Zo ook bijvoorbeeld dit plaatje. Dat is een palmboom met een maki. Volgens F was het een wortel. Ik reken het goed! šŸ˜‰

Edit: Omdat ik naar aanleiding van dit verhaal veel vragen kreeg waar het boek te koop is, heb ik besloten om het op te nemen in het assortiment. Je kunt het boek hier bekijken.